رشد ۲۷ درصدی پرداخت زکات در استان قزوین
کد خبر: 4165062
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

 رشد ۲۷ درصدی پرداخت زکات در استان قزوین

رئیس اداره زکات استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد میزان زکات جمع‌آوری شده در استان قزوین به نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۷ درصدی داشته است.

گندمزار

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین باب‌اله شهسواری، رئیس اداره زکات استان قزوین، با بیان اینکه زکات دستوری الهی است که برای سلامت جامعه قرار داده شده، گفت: هر آنچه از سوی خداوند سبحان مقرر شده برای سلامت، رشد، سعادت و ارتقاء انسان هاست بنابراین باید تلاش کنیم برای رسیدن به بهترین‌ها، دستورات الهی را اجرا کنیم و یکی از این دستورات، پرداخت زکات است.

این مسئول اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد بیش از ۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در استان قزوین جمع‌آوری شده است که به نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۷ درصدی داشته است و ۹۳ درصد آن برای محرومان هزینه شده است.

وی افزود: ۹۳ درصد از زکات برای تأمین جهیزیه، درمان، معیشت و سایر نیازهای محرومان صرف شده است و هفت درصد از مابقی زکات نیز برای پروژه‌های عام‌المنفعه که برای روستاها و عموم مردم لازم و ضروری است، صرف شده است.

حجت‌الاسلام شهسواری بیان کرد: از زکات جمع‌آوری شده هشت درصد زکات واجب، ۲۷ درصد زکات مستحبی و ۶۵ درصد زکات فطریه و کفارات بوده است.

وی یادآور شد: نشست آموزشی و توجیهی روحانیون رابط زکات برای برنامه‌ریزی و هماهنگی بیشتر برگزار می شود تا بتوانیم با هم افزایی و استفاده از تجربیات میدانی، با اجرای این دستور الهی زمینه خدمت رسانی به محرومان و رشد را برای سایر اقشار جامعه فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha